Slim N Lift Ürün Görseli

Aralıklarla diyet yapsam kilo verir miyim?

Diyet yapıyorsanız, 2 hafta sürebilir düşünmek isteyebilirsiniz; kiloları kaybetmenize ve onları uzak tutmanıza yardımcı olabilir. Bu, sürekli bir diyetin gerçekten kilo vermeyi engelleyebileceğini ortaya koyan yeni bir çalışmanın sonucudur.

Çalışmanın lideri Nuala Byrne, Avustralya’daki Tazmanya Üniversitesi’nde Sağlık Bilimleri Okulu profesörü ve arkadaşları son zamanlarda bildirilen bulgular içinde International Journal of Obesity .

Tahminlere göre, her yıl yaklaşık 45 milyon insan Birleşik Devletlerde ağırlık kaybetme amacı ile bir diyet geçiriyor.

Ancak, diyete girenlerin çoğunun farkında olacakları, haftada 7 gün diyet planına uymaları zor olabilir. Bununla birlikte, yeni araştırma, gerçekten kilo kaybına yardımcı olabileceği için, diyetten kısa bir mola verme konusunda suçluluk hissetmememiz gerektiğini önermektedir.

Prof. Byrne ve arkadaşları Bulgularına, 25- 54 yaşlarındaki 51 obez insanı Uyarlamalı Termogenezi ve Aktive Olmayan Obezite Rebound çalışmasını en aza indirgemek suretiyle kaydederek geldi .

Çalışmanın bir parçası olarak, erkekler rastgele iki diyet grubundan birine tayin edildi. Bir gruptan toplam 16 haftalık bir kalori kısıtlamalı diyet izlemesi gerekiyordu.

Diğer gruptaki erkekler aynı kalori kısıtlamalı diyet izledi, ancak kilo vermek için kalori alımını arttırdıkları 2 haftalık tatili aldılar. Bu döngü 30 hafta boyunca tekrarlandı, yani toplam 16 haftalık diyetle meşgul oldukları anlamına geliyor.

Aralıklı diyetle daha fazla kilo kaybı

Çalışma süresinin sonunda araştırmacılar, diyetten 2 hafta ara verenlerde sürekli diyet grubuna göre daha fazla kilo verdiğini tespit ettiler.

Dahası, ekip kalori kısıtlı diyetin kesilmesinden 6 ay sonra aralıklı diyet yapan erkeklerin sürekli olarak diyete giren erkeklerinkinden 8 kilogram daha fazla bir kilo vermiş olduğunu tespit ettiler.

Araştırmacılar bulgularının diyet için 2 haftalık, 2 haftalık kapalı yaklaşımın sürekli diyetten ziyade kilo verme ve bakım için daha etkili olabileceğini gösterdiğini söylüyor.

Byrne ve meslektaşları sürekli diyetin sonucu olarak zayıf kilo kaybının kalori kısıtlamasıyla tetiklenen biyolojik mekanizmalara dönüştüğünü söylüyor.

Profesör Byrne, “Diyet sırasında enerji (gıda) alımımızı düşürdüğümüzde, istirahat metabolizması beklenenden daha düşük bir seviyeye iner” diye açıklayan Prof. Byrne, “adaptif termojenez” adı verilen ve kilo vermeyi zorlaştıran bir fenomen.

“Besin kaynağı bin yıllar öncesinde tutarsız olarak insanların bir tür olarak hayatta kalmasına yardımcı olan bir hayatta kalma mekanizması olan bu ‘kıtlık tepkisi şimdi besin kaynağı hazır olduğu zaman artan bel çizelgelerimize katkıda bulunuyor” diye ekliyor.

Sürekli diyet için ‘üstün bir alternatif’ mi?

Byrne, daha önceki araştırmalarda kısmi veya toplam açlık 1-7 günlük dönemleri kullanan aralıklı diyetlerin sürekli diyetten ziyade kilo vermede etkili olamayabileceğini gösterdiğini belirtti.

Örneğin bu yıl JAMA İç Hekimliği’nde yayınlanan bir araştırma , alternatif günde oruç tutan obez yetişkinlerin günlük kalori kısıtlamasına katılanlardan daha fazla ağırlık kaybetmediklerini buldu.

Bunu göz önünde bulundurarak, Prof. Byrne, çalışmalarında kullanılan 2 haftalık mola süresinin gözlenen artan kilo kaybı için “kritik” olabileceğini önermektedir.

Bu aralıklı diyet yaklaşımı etrafında ileri araştırmalara ihtiyaç duyulsa da, bu çalışmadan elde edilen bulgular, modeli kilo kaybı için sürekli diyet yapmaya üstün bir alternatif olarak ön destek veriyor” dedi.

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )