Slim N Lift Ürün Görseli

Egzersiz yaparak kilo verebilir miyim?

Egzersiz sadece kilo vermeyle alakalı değildir.

Ekip, egzersizin hiçbir fayda sağlamadığını söylemediklerini vurguluyor. Bununla birlikte, kilo kaybı için tek başına fiziksel aktivite yeterli değildir.

Etkili olabilmesi için, kilo kaybı için egzersiz eğitimi, diyetle birlikte egzersiz de dahil olmak üzere kilo vermeye karşı bir yaşam tarzı yaklaşımına entegre edilmesi gerekiyor.”

Doktor Kubis, egzersizin yararları söz konusu olduğunda ağırlık kaybının ana odak noktası olmaması gerektiğini belirtti.

“Vücudumuzda ne kadar yağ ve kas bulunduğunu bilmek, ne kadar kilo verdiğimizi bilmekten çok daha önemli” diyor. “Yalnız ağırlığa odaklandığımızda, egzersiz eğitimi yoluyla elde edilen iyileştirmeleri özlüyoruz.”

“Ölçeklerde hiçbir değişiklik görmemek insanların egzersiz eğitimlerinden vazgeçmesini sağlamak için yeterli olabilir, kas kütlesi elde ederek vücutlarını gerçekten iyileştirdiklerinin farkında değiller.”

Jimnastik salonlarının ve diğer egzersiz tesislerinin, vücut kompozisyonunu geliştirmeye odaklanan daha fazla ekipman içermesi gerektiğini de ekliyor.

İştah hormonları rol oynayabilir

Bu çalışmanın amacı yalnızca egzersizin kadınlarda kilo kaybına yol açıp açmayacağını belirlemekti, ancak deneklere bu konuda bilgi verilmedi. Bunun yerine, araştırmanın egzersizin kognitif ve kardiyorespiratif zindelik üzerindeki etkilerini değerlendireceği söylendi. Dr. Kubis, bunun potansiyel önyargıdan kaçınmak olduğunu söyledi.

“Insanlar egzersiz yapmaya başladığında, genellikle diyetlerini kısıtlar – bilinçli veya bilinçsizce – ve bu egzersizin etkilerini maskeleyebilir” diye açıklıyor .

Araştırmacılar, 4 ve 8 haftalık programların sonunda, müdahaleden önce yağsız, fazla kilolu veya obez olmasına bakılmaksızın hiçbir kadının kilo vermediğini buldular.

Yalın kadınlar, egzersiz eğitiminden sonra kas kütlesinde bir artış görmüşlerdir.

Araştırmacılar aynı zamanda fazla kilolu veya obez olan kadınların iştah hormonlarında açlıkla ilgili değişiklikler olduğunu keşfettiler. Ekip, bunun tek başına egzersizin neden kilo kaybına neden olmayabileceğini kısmen açıklayabileceğini söylüyor.

Dr. Kubis “Vücudumuz sistemi çok iyi düzenlenmiş, egzersiz sonrası enerji kaybını telafi etmek için her zaman bir yol buluyor” diyor Dr. Kubis.

“Farkında oldukları veya bilmese de daha fazla fiziksel aktivite veya egzersiz yapan birisi artan bir iştahla karşı karşıya kalabilir ve bu insanların amaçlarını gerçekleştirmesini zorlaştırır”.

Birleşik Krallık’taki Bangor Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, 4 veya 8 hafta boyunca haftada üç kez egzersiz dersleri alan ancak diyetlerini değiştirmedikleri kadınların kilo vermediğini keşfettiler.

Bangor Üniversitesi’ndeki Spor, Sağlık ve Egzersiz Bilimleri Okulu’nun ortak yazarı Dr. Hans-Peter Kubis ve meslektaşları geçenlerde , Uygulamalı Fizyoloji, Beslenme ve Metabolizmadergisinde bulgularını bildirdiler .

Çalışma iki deney içeriyordu. İlk deney için, 18 ila 32 yaşları arasındaki 34 kadın, haftanın üç günü bir devre egzersiz eğitim oturumunda toplam 4 hafta boyunca yer aldı.

İkinci deneyde aynı yaş grubundaki 36 kadın aynı eğitim oturumlarında yer aldı ancak toplam 8 hafta kaldı.

Her deneyin başında ve sonunda her bir kadının kilo, kas ve yağ kitlesi ölçüldü.

Ekip, insülin , leptin, amilin, grelin ve YY peptidi dahil iştah hormonu düzeylerini ölçmek için izin verilen kan örnekleri de katılımcılardan alındı . Bu tür hormonlar açlık ve besin alımını etkiler.

Spor salonunda birkaç oturumun bu kilolarını çözmeye yardımcı olacağını düşünüyorsanız, tekrar düşünün. Yeni bir araştırma, kilo vermeye gelince, tek başına egzersiz yapmak, en azından kadınlar için hile yapmanın pek mümkün olmadığının göstergesidir.

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )