Slim N Lift Ürün Görseli

Her gün koşuyorum faydası var mı?

Günde sadece 5-10 dakika koşmak yaşam beklentisini artırabilir

Amerikalılar için Fiziksel Aktivite Rehberi, yetişkinlerin haftanın en az 75 dakikasında koşu gibi yoğun egzersizle uğraşmalarını önerir. Ancak Iowa Eyalet Üniversitesi’nden yapılan yeni bir araştırma, günde sadece 5-10 dakika yavaş bir hızda koşmanın, mortalite riskini önemli ölçüde azaltabileceğini ve daha uzun süre çalışmanın, aslında iyiden daha fazla zarar vereceğini önermektedir.

Iowa Eyaletindeki kinezyoloji yardımcı doçenti Duck-Chul “DC” liderliğindeki araştırma ekibi, yakın zamanda Amerikan Kardiyoloji Koleji Dergisinde bulgularını yayınladı .

Lee ve arkadaşları çalışma için 18 ila 100 yaş arasındaki 55137 yetişkinin verilerini değerlendirdiler ve ortalama 15 yıl boyunca takip edildi.

Katılımcıların fiziksel aktivite alışkanlıkları tıbbi öykü anketi ile açıklanmıştır.

Ekip ayrıca, her birinin her hafta katıldığı egzersiz miktarına bakmadan önce izlem sırasında meydana gelen ölümlerin nedenlerini analiz etti.

Koşu, yaşam beklentisi için 3 yıl ekleyebilir

Takip süresi boyunca, 3.413 kişi tüm nedenlerden öldü, 1.217 kardiyovasküler nedenlerden öldü. Bunların% 24’ü haftalık olarak koşuya katıldı.

Ekip, her hafta çalıştıran katılımcıların, koşuya katılmayanlara kıyasla, tüm nedenlerden ötürü ölüme% 30, kardiyovasküler nedenlerden% 45 daha az ölüme gitme olasılıklarının düşük olduğunu buldular. Genel olarak, yarışmacılar, yarışmacı olmayanlara göre 3 yıl daha yaşayacaktı.

Ancak en ilginç olarak, araştırmacılar, bu azalmış mortalite risklerinin haftada bir saatten az, haftada 3 saatten fazla çalışanlarda aynı olduğunu saptadı. Günde 5-10 dakika koştuğu kişiler bile, nedensiz ve kardiyovasküler mortalite riskini, koşuculara kıyasla önemli ölçüde azalttığını ekibe göre gösterdi.

Lee diyor ki:

Koşu sağlığınız için iyi, ancak daha iyi olmayabilir, bunun büyük bir sorun olduğunu düşünmek zorunda değilsiniz. Günde 10 dakika bile yeterince iyi olduğunu keşfettik. Almak için çok şey yapmak zorunda değilsiniz. Koşu yararları. ”

Çok fazla koşmak senin için kötü olabilir

Lee, uzun vadede koşu yarardan çok zarar verebileceğinden, günde sadece 5-10 dakika koşmak daha iyi olabilir.

“Çok fazla şiddetli yoğunluklu aerobik egzersize rağmen yan etki yaratabilir” diyor Lee. “Gitmemiz gereken herhangi bir sınır var mı? Çok fazla şey yapan insanların sağlığına zarar vermesi mümkündür”.

Ancak, yüksek yoğunluklu egzersizin yan etkilerine bakan daha ileri çalışmaların herhangi bir kesin sonuç çıkarmadan önce yapılması gerektiğini belirtti.

Şimdilik, araştırmacılar bulgularının sadece birkaç dakika her gün çalışarak elde edilebilen önemli sağlığa ilişkin faydaları vurguladığını söylüyor.

“Bu çalışma, sağlıklı ancak yerleşik bireylerin önemli ve ulaşılabilir ölüm fayda- ları için koşmaya başlamasına ve devam etmesine motive olabilir” diyorlar.

İngiliz Kalp Vakfı’ndaki kıdemli kalp hemşiresinden Christopher Allen, birçok insanın haftalık fiziksel aktivite için geçerli önerilere ulaşmayı başaramadığını belirtti ancak bu çalışmanın, ne kadar küçük miktarda egzersizin uzun bir yol kat edebileceğini gösterdiğini belirtti.

“Bu çalışmanın kanıtladığı, fiziksel olarak aktif olmaya gelince her adım sağlıklı bir kalbi korumanıza yardımcı oluyor” dedi. “Egzersizi 10 dakikalık parçalar halinde kırmak, bu hedefe daha erişilebilir olmasını sağlayabilir ve kardiyovasküler hastalıktan ölme riskinizi azaltarak hayatınızı uzatmanıza yardımcı olabilir.”

Bu, egzersiz söz konusu olduğunda daha az olduğunu öne süren tek çalışma değildir. Dergide Arteryoskleroz, Tromboz ve Vasküler Biyoloji dergisinde yayınlanan 2013 çalışması , yürüyüşün koşma kadar kalp riskini azalttığını iddia etti .

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )