Slim N Lift Ürün Görseli

Nasıl kilo vermeliyim?

Yeni araştırmalar, kilo kontrolü kontrol altında tutmak istiyorsanız dikkatlilik meditasyonunu ele almak isteyebilirsiniz. Dikkat teknikleri kilo vermenin sürdürülmesinde ve reboundun önlenmesinde etkili olabilir.

Son zamanlarda yapılan araştırmalar, meditasyon ve akıl yürütme uygulamalarının potansiyel yararları ile ilgilenmektedir; zira daha fazla insanın, akıl almaz düşüncelerinizi boşaltmasına, sizi daha sakinleştirmesine ve iradenizi geliştirmesine yardımcı olduğunu iddia eden bu caddeyi araştırmaya ilgi duymaktadır.

Son birkaç aydır Medical News Today , meditasyonun hem zihinsel hem de fiziksel sağlığa çeşitli avantajlar sağladığını gösteren bir dizi çalışmayı kapsamıştır. Dikkatlilik uygulamaları esneklik ve odaklanmayı artırabilir , stres azaltmaya yardımcı olur , enerjiyi artırır ve kalp rahatsızlığına karşı koruma sağlar , ancak birkaç faydayı bildirir.

Şimdi, Montreal, Kanada’daki McGill Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, farkındalığın insanlara fazla kilo vermesine ve bir toparlanmayı önlemeye nasıl yardımcı olabileceğini araştıran çalışmaların sistematik bir incelemesini yayınladı.

Kimberly Carrière, Prof. Bärbel Knäuper ve Bassam Khoury’nin analizi, dikkatlilik eğitiminin uzun vadeli diyet uygulamalarını geliştirme konusunda yararlı bir yaklaşım olduğunu ortaya koydu.

Ekip, dikkati çekme ve kilo kaybıyla ilgisi üzerine odaklanan 19 çalışma (toplam 1.160 katılımcı) analiz etti. Bu çalışmaların hepsi son 10 yılda gerçekleştirildi.

Onların incelediği araştırmada, “dikkatlilik” üç yaklaşımdan birine değinmiştir: resmi meditasyon uygulaması, yeme alışkanlıklarını hedefleyen gündelik öğrenme eğitimi ve meditasyon ve dikkat stratejileri kombinasyonu.

Yönetim kurulu genelinde dikkatlilik “ağırlık kaybını azaltmada ve obezite ile ilişkili yeme davranışlarını iyileştirmede orta derecede etkili” olduğu bulundu.

Araştırmacılar, dikkat dürtüsü müdahaleleri, sadece diyet değişiklikleri ve egzersize dayanan rejimler gibi kısa vadede o kadar etkili olmamıştı – ki bu durum daha iyi sonuçlar doğurdu – araştırmacılar, bir takım dikkatle davranan katılımcıların daha istikrarlı uzun vadeli sonuçlardan yararlandığını belirttiler.

İlk etapta, dikkatlilik uygulayıcıları vücut ağırlığının yüzde 3,3’ünü kaybetti ; buna karşın, yalnızca diyete giren ve uygulayan katılımcılar tarafından yaşanan yüzde 4,7’lik kilo kaybı vardı.

Bununla birlikte, müdahalelerden birkaç hafta sonra yapılan takip değerlendirmelerinde, dikkatlilik teknikleri kullanan katılımcılar, kilo fazlasını sürekli olarak dökmeye devam ettiler ve ortalama kilo kaybını yüzde 3,5’e yükselttiler.

Tersine, dikkatli davranmayan katılımcılar daha fazla kilo vermedi ve çoğu başarılı bir şekilde döken bazı kilolarını geri aldı.

Yine de araştırma ekibi, analiz ettikleri çalışmalarda kullanılan yöntemlerin heterojenliği, bu projelerin bir kısmında “geçerli bir akıl denetimi ölçütü” eksikliği ve “klinik ( örn. aşırı yiyiciler) ve klinik dışı popülasyonlar. ”

Bu eksikliklere rağmen bilim insanları bulguları “cesaret verici” buluyor ve şu anda bu girişimleri sağladığı faydaları artırmak için dikkatlilik temelli müdahalelerin nasıl etkin bir şekilde kilo kaybı programlarına eklenebileceğini görmek istiyorlar.

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )